jahane penhan/جهانی پنهان

وبلاگی متشکل از عجایب دنیا

jahane penhan/جهانی پنهان

وبلاگی متشکل از عجایب دنیا

جیزه

پنجشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۰۰ ب.ظ

جیزه سومین شهر بزرگ کشور مصر است.

جیزه در استان جیزه قرار دارد و هرم آن یعنی هرم بزرگ جیزه  شهرت جهانی دارد. هرم بزرگ جیزه در اصل همان هرم خوفو بزرگ‌ترین هرم از اهرام سه گانه مصر است. ساخت این هرم در زمان حیات فرعون خوفو آغاز شد ولی مدتها بعد از مرگ او به پایان رسید. این هرم هم مانند هرمهای دیگر شامل مقبرهٔ شاه و ملکه به صورت مجزا است که البته بعد از اکتشاف هر دو خالی بوده‌اند

این هرم با ارتفاع ۱۴۶٫۵ متر تا ۳۸۰۰ سال پس از ساخت بلندترین ساخته دست انسان محسوب می‌شد. پوشش بیرونی این هرم از سنگ آهک بوده بوده که امروزه فقط بخشی از آن در اطراف پایه‌ها دیده می‌شود و سطح ناهموار دیواره‌های هرم در واقع مصالح زیرین آن است. این پوشش در زمان قدیم باعث بازتاب نور خورشید شده و این هرم همانند مرواریدی در بیابان‌های مصر می‌درخشیده‌است. نظریه‌های علمی زیادی در مورد روش ساخت این هرم  مطرح شده که مهمترین آن «برداشتن سنگ از معدن، کشیدن، بلند کردن و قراردادن در محل ساخت هرم» است.

در هرم بزرگ ۳ اتاق شناخته شده وجود دارد. به ترتیب بالاترین اتاق که به «اتاق پادشاه» معروف است، سپس «اتاق ملکه» و پایینی‌ترین اتاق که در سنگ بنای هرم کنده کاری شده‌است و به نظر ناتمام رها شده‌است. در مجموعه اهرام جیزه ۳ هرم کوچکتر ساخته شده که برای همسران دیگر فرعون بوده‌اند.

حقایقی عجیب در رابطه با هرم بزرگ جیزه:
- برخی از محققان معتقد اند که ساخت این هرم به دست بشر امری امکان ناپذیر می باشد و این مجموعه توسط موجودات فرا زمینی ساخته شده است، چرا که تا شعاع 300 کیلومتری در اطراف این جاذبه باستانی هیچ کوه و یا منبعی از جنس سنگ های به کار رفته در ساخت هرم بزرگ وجود ندارد. 
- ساخت و معماری هرم به گونه ای است که در داخل آن همواره هوای تازه و خنک در جریان است.
- اگر در شب به بالای اهرام ثلاثه مصر بنگرید ستاره هایی را خواهید دید که الگو قرار گیری آن ها مطابق با موقعیت مکانی هر یک از این اهرام می باشد.
- این هرم از نظر مختصاتی دقیقا در مرکز کره زمین واقع شده است.گیزه
۹۸/۱۰/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
اریانا تقوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی